رزبری پای 4 با رم 4 گیگ و USB3 معرفی شد!

من اولین برد رزبری پای خودم رو هنگامی که  دانشجو بودم  با قیمت 135 هزار تومان خریدم که ورژن 2 این برد بود از اون موقع تا به حال اتفاقات زیادی افتاده و با قیمت بالای 600 هزار تومان دور از دسترس دانشجویان و قشر علاقه مند به الکترونیک قرار گرفته به هر صورت نسخه جدید این برد محبوب که به نوعی به یک استاندارد مابین کامپیوتر های تک بردی تبدیل شده به تازگی معرفی شده و ویژگی های جدید و کاربردی زیادی در این نسخه به همراه داشته در ادامه به معرفی این برد جدید می پردازیم.

نسخه جدید و قدرتمندتر کامپیوتر کوچک رزبری پای معرفی این شد. رزبری پای 4 در مقایسه با گذشته قادر به تولید قدرت بیشتری است؛ با این حال قیمت آن ثابت باقی مانده است.(البته قیمت دلاری) این موضوع برای کاربران یک موضوع خوشحال کننده محسوب می شود. بزرگترین بهبود این محصول نسبت به گذشته، پردازنده مرکزی آن است.

رزبری پای 4 به یک چیپست 4 هسته ای مجهز شده که دارای هسته های Cortex-A72 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است. نسل گذشته آن دارای هسته های Cortex-A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز بود. این تغییر، عملکرد 3 برابری این کامپیوتر کوچک را در مقایسه با رزبری پای 3 مدل +B به همراه دارد.

علاوه بر CPU، رزبری پای 4 در زمینه رم نیز با بهبود همراه بوده است. این محصول به‌جای رم LPDDR2، به رم LPDDR4 مجهز شده است. پردازنده گرافیکی مورد استفاده در این کامپیوتر جیبی قادر به اجرای ویدیو با رزولوشن 4K و به صورت 60 فریم بر ثانیه است. رزبری پای 4 از 2 مانیتور با رزولوشن 4K پشتیبانی می کند. برای اتصال این کامپیوتر به مانیتور باید از پورت micro HDMI استفاده کنید.

از پورت های این کامپیوتر کوچک می توان به دو پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0 و یک پورت USB Type-C برای شارژ دستگاه اشاره کرد. این محصول برخلاف نسل گذشته خود که دارای بلوتوث نسخه 4.2 بود، از بلوتوث 5.0 بهره می برد.

این دستگاه در نسخه پایه خود مجهز به 1 گیگابایت رم، قیمتی برابر با 35 دلار دارد که تفاوتی را در مقایسه با گذشته تجربه نکرده است. مدل دارای 2 گیگابایت رم با قیمت 45 دلار و نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم آن با قیمت 55 دلار به فروش می رسد.

و بررسی ویدیویی رزبری پای 4

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.