رزبری پای 3 مدل +A با پردازنده چهار هسته ای معرفی شد

بنیاد رزبری پای که به توسعه‌ی رایانه‌های ماژولار می‌پردازد، امروز از دستگاه +Pi 3 Model A با قیمت ۲۵ دلار رونمایی کرد.دل کنونی +A به عنوان جایگزین مدل A در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. مدل سال ۲۰۱۴ همچنان اولین چیپست تک هسته‌ای رزبری پای محسوب می‌شود.

مدل  +Pi 3 Model A  بسیاری از ویژگی‌های نسخه‌ی بالارده خود را درون خود جای داده که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز اشاره کرد؛ این پردازنده پیش‌تر در مدل +B استفاده شده بود که با قیمت ۳۵ دلار به‌فروش می‌رسید. SoC مورد استفاده در این چیپ BCM2837Bo است که توسط برادکام تولید شده. افزون بر این، پشتیبانی از بلوتوث ۴.۲ در کنار فرکانس ۲.۴ تا ۵ گیگاهرتز برای امواج وایفای، استفاده از این دستگاه را به‌صورت بی‌سیم سهولت بخشیده است.

یکی از اصلی ترین تفاوت‌ها نسبت به مدل +B از لحاظ ویژگی اینجاست که پای ۳ از پورت Ethernet پشتیبانی نمی‌کند و تنها یک پورت USB‌ دارد. فقدان این پورت‌ها باعث می‌شود که اندازه‌ی کلی چیپ کوچکتر شود و به شکل مربعی تری در بیاید. مثل پای زیرو، چیپست جدید پای ۳ مدل +A دارای ۵۱۲ مگابایت رم است که نسبت به مدل ۲۰۱۴ دوبرابر شده است.

بر اساس توضیحات شرکت تولید کننده‌، رزبری پای 3 مدل +A حداقل تا دی ماه ۲۰۲۳ تولید خواهد شد و در حال حاضر برای استفاده‌ی کاربران وارد بازار شده است. مشخصات کاملتر این محصول را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.