رزبری پای ۳ مدل +B رونمایی شد

رزبری پای، کامپیوتر تک بردی با ابعاد کوچک است که برای اهداف آموزشی تولید می‌شود. مدل جدید این کامپیوتر همزمان با روز عدد پی رونمایی شد. چهارشنبه هفته جاری (۲۰۱۸/۳/۱۴) روز عدد پی (۳.۱۴) بود و همزمان با این مناسبت، بنیان‌گذار برد رزبری پی از نسخه جدید کامپیوتر کوچک و مقرون‌به‌صرفه خود به نام +Raspberry Pi 3 B برای علاقه‌مندان به دانش کامپیوتر، برنامه نویسی و محاسبات رونمایی کرد.

اندازه این مدل همانند دو مدل سابق (Raspberry Pi 2 B و Raspberry Pi 3 B) است؛ ولی مشخصات سخت‌افزاری آن ارتقاء پیدا‌کرده است. این مدل از یک پردازنده‌‌ی ۶۴ بیتی با ۴ هسته پردازشی و فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز استفاده می‌کند. رزبری پای جهت اتصال بی‌سیم از وای‌فای دو بانده ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز با استاندارد 802.11ac و بلوتوث نسخه ۴.۲ بهره می‌برد. این دستگاه همچنین به پورت اترنت ۳۰۰ مگابیت برثانیه مجهز شده که ۳ برابر سریع‌تر از مدل پیشین است.

از دیگر اتصالات این مدل می‌توان به پورت HDMI عادی جهت خروجی تصویر، ۴ پورت USB 2.0 و درگاه میکرو اس‌دی جهت ذخیره‌سازی اطلاعات و راه‌اندازی سیستم‌عامل اشاره کرد. تأمین توان الکتریکی این مدل بر پایه اترنت (PoE) است و شیلدهای توسعه‌ی آن نیز به‌زودی در دسترس قرار خواهند گرفت. دو پورت CSI (پورت اتصال دوربین سریال) و DSI (پورت تصویر سریال) جهت اتصال به دوربین و صفحات نمایشی لمسی در این مدل تعبیه شده‌اند.

سرعت کلاک بالاتر این مدل، به لطف طراحی گرمایی و تأمین توان جدید میسر شده است. این افزایش سرعت و دیگر مؤلفه‌های این مدل نظیر گواهی انطباق (Compliance Certification) کمک شایانی به تولید محصول نهایی بدون نیاز به آزمون و گواهی بارگذاری (Load of Testing and Certification) می‌کند.

+Raspberry Pi 3 B هم‌اکنون در سایت رسمی رزبری پای قابل سفارش است ولی عرضه این محصول در کشور چند ماه به طول می‌انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.