دانلود تورنت با رزبری پای (رسپبری پای)

در حال حاضر مفید ترین کاربردی که رزبری پای برای من دارد استفاده از برای دانلود فایل های تورنت است. به علت مصرف کم و بدون صدا بودن رزبری پای به راحتی و بدون صدا می تونه توی اتاق من تا صبح روشن بمونه بر خلاف PC و لب تاپ من!

خب برنامه ای که برای این کار استفاده می کنم برنامه ی Deluge است می توانید به سایت اصلی برنامه سر بزنید.

http://deluge-torrent.org

خوبی این برنامه دسترس بودن بر روی همه سیستم عامل ها مثل لینوکس ویندوز و مک است علاوه برا این قابلیت زمان بندی تورنت ها رو هم داره که برای ما که با اینترنت مضخرف ایران سر می کنیم برای دانلود رایگان شبانه خیلی مفید است. برای استفاده از این برنامه باید این برنامه روی رزبری پای نصب و تنظیم بشه.

نصب Deluge روی رزپین

در مرحله اول برنامه ها و مخازن رزپین را بروزرسانی می کنیم.

نصب و تنظیم deluge برای دسترسی به صورت شبکه:

با دستور های زیر این دو برنامه را نصب می کنیم.

بعد از نصب برنامه برای اجرا کافی است اسم برنامه را در ترمینال وارد کنید و برای بستن برنامه کافی است از دستور kill همراه با نام برنامه استفاده شود.

بعد از اجرای deluge و متوقف کردن آن فایل کانفیگ آن ایجاد می شود که باید آن را برای ایجاد نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی ویرایش کنیم. از دستور سطر اول برای ایجاد بک آپ استفاده می کینم تا اگر به مشکلی بر خوردیم بتوانیم با برگرداندن فایل بک آپ به حالت اول برگردانیم. و با استفاده از دستور سطر دوم توسط ویاریشگر nano فایل کانفیگ را ویرایش می کینم.

برای ایجاد نام کاربری و رمز عبور از ترتیب زیر استفاده می کینم.

برای دسترسی به طور کامل به جای level از عدد 10 استفاده کنید به طور مثال من از نام کاربری و رمز عبور زیر استفاده کردم.

بعد از ویرایش فایل به وسیله CTRL+X فایل را ذخیره کرده و خارج می شویم دوباره برنامه deluged را اجرا می کینم احتمالا با خطا مواجه می شوید برای رفع خطا کنسول deluged اجرا می کنیم و اجازه دسترسی به صورت ریموت را فعال می کنیم.

بعد از اجرای کنسول دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید.

376x233x2013-03-24_163942.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.68wn4b8TgH

برنامه deluged را میبنیدم و دوباره اجرا می کنیم. باید بدون خطا اجرا شود.

خب تا اینجا برنامه را روی رزبری پای نصب کردیم باید IP که به رزبری پای در شبکه داخلی اخصاص داده شده را بفهمیم. به دو روش می توانید این IP را بدست آوردید مراجعه به تنظیمات مدم یا به وسیله دستور ifconfig

نصب برنامه دیلاگ روی ویندوز

بعد از تنظیم برنامه بر روی برد نیاز داریم تا این برنامه را روی سیستم عامل ویندوز هم نصب کنیم می توانید از آدرس مقابل برنامه ی deluge را دانلود کنید Deluge Downloads . بعد از دانلود و نصب برنامه از قسمت Preferences -> Interface تیک گزینه کلاسیک را بردارید.537x271x2013-03-24_173041.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.HQH6hFYrAP

از قسمت Connection Manager برروی ADD کلیک کنید و IP و نام کاربری + رمز عبور خود را وارد کنید. بعد با کلیک روی دکمه کانکت به رزبری پای وصل می شوید بعد از این به راحتی می توانید دانلود های تورنت خود را به رزبری پای بسپارید.

358x183x2013-03-24_164526.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.B59WSsSlJk401x359x2013-03-24_173602.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.K7h7np4726

3 دیدگاه دربارهٔ «دانلود تورنت با رزبری پای (رسپبری پای);

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.