بنیاد رزبری نمایشگر رسمی رزبری پای را معرفی کرد

هر چند وصل کردن برد رزبری پای به یک نمایشگر به سادگی و از طریق پورت HDMI در نظر گرفته شده بر روی این محصول امکان پذیر است اما در بسیاری مواقع مانیتور یا تلویزیونی که پورتی خالی داشته باشد در دسترس کاربران نیست و معمولاً افراد برای همین موضوع دردسرهای زیادی را متحمل می شوند.

مسئله یاد شده بحثی است که بنیاد رزبری پای هم طی ایام اخیر بر آن واقف آمده و در همین راستا تصمیم گرفته نمایشگری بسیار ساده، ارزان و کاربردی را راهی بازار نماید، که البته در این صفحه نمایش روح DIY یا «خودت انجام بده» هم حفظ شده و برای استفاده از آن باید قدری به کارهای فنی ابتدایی بپردازید.

اولین بار تقریباً یکسال پیش بنیاد رزبری به شکلی نه چندان جنجالی خبر داد که سودای تولید چنین محصولی را در سر دارد و امروز اولین نمایشگر تاچ و رسمی ویژه رزبری پای راهی بازار گشته. این صفحه نمایش با ابعادی هفت اینچی از لمس همزمان ۱۰ انگشت پشتیبانی به عمل آورده و تصاویر را با رزولوشنی برابر با ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل نشان می دهد.

همانطوری که از کمپانی تولید کننده و محصولاتش انتظار می رود، استفاده از صفحه نمایش مورد بحث به سادگی وصل کردن دو سر یک کابل HDMI نخواهد بود. شما می توانید انرژی مورد نیاز نمایشگر را از طریق پورت GPIO تعبیه گشته بر روی برد پای تامین کنید و یا این امر را به کمک یک آداپتور و کابل میکرو USB (که به خود نمایشگر وصل می شود) به سرانجام برسانید.

برای ظاهر شدن تصویر روی صفحه نمایش نیز باید از کابل روبانی که آن را به پورت DSI (یا در اصطلاح Display Serial Interface) روی برد رزبری پای وصل می کند کمک بگیرید. گفتنی است که نمایشگر دارای بردی مجزا بوده و کابر می تواند این برد و همچنین کامپیوتر رزبری پای اش را در پشت بدنه صفحه نمایش سوار کند.

pidisplay۱۲۳۱

البته همزمان با معرفی رسمی نمایشگر ویژه رزبری پای مشخص شد که ابداع کننده کیت های کامپیوتری Kano که هدفش آشنا ساختن دانش آموزان با زیر ساخت های فناوری است نیز برای محصول خود نمایشگری ۱۰.۱ اینچی و دارای تراکم پیکسلی ۱۵۰ppi معرفی نموده که آن را نیز فرد شخصاً می بایست مونتاژ نماید.

ضمناً طراحی این محصول به گونه ایست که می توانید یک کیبرد Kano و یک باتری را نیز در درونش جای دهید تا سیستمی کاملاً قابل حمل در اختیار داشته باشید.

صفحه نمایش رسمی رزبری پای از امروز و با قیمت ۶۰ دلار در دسترس علاقه مندان قرار دارد و کسانی که کیت ارائه شده از جانب Kano (شامل نمایشگر، برد و کیبرد) را می پسندد می بایست برای خریدش ۲۰۰ دلار هزینه نمایند در حالیکه خود نمایشگر این برند به تنهایی ۹۰ دلار قیمت گذاری شده.

منبع: دیجیاتو

1 دیدگاه دربارهٔ «بنیاد رزبری نمایشگر رسمی رزبری پای را معرفی کرد;

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.