آشنایی با HAT در رسپبری پای

زمانی که رسپبری پای مدل B+ معرفی شد، نسبت به مدل پیشین خود تغییر سخت افزاری خاصی نکرده بود، یعنی نه پردازنده قوی تر شده بود و نه رم و …

فقط تعداد پورت های یو اس بی و پین های GPIO بیشتر شده بودند و این تغییرات راضی کننده نبود، بعد از مدتی بنیاد رسپبری پای دلیل این طراحی را بیان کرد و آن افزودن قابلیتی به نام HAT به رسپبری پای بود.

HAT مخفف عبارت Hardware Attached on Top است. HAT ها در واقع بُردهای اضافه شونده ای هستند که براحتی روی رسپبری پای سوار می شوند و به گفته بنیاد رسپبری پای، زندگی را برای دوستداران این برد راحت می کنند! یکی از مشخصه های کلیدی HAT قابلیتی است که با اتصال آن به رسپبری پای به صورت خودکار، درایور HAT لود شده و HAT شروع به کار می کند.

raspi_lmn

تا پیش از این بُردهای مختلفی برای رسپبری پای ساخته شده بود، اما هریک شکل و ابعاد خاصی داشتند و با معرفی مدل های جدیدتر رسپبری پای، امکان استفاده از آنها بر روی مدل های جدیدتر میسّر نبود، بنابراین بنیاد رسپبری پای هدف از طراحی HAT را یکپارچه نمودن ساختار همه بُردها می داند.

برای HAT ها استانداردی مشخص تعریف شده است ، هرHAT دارای ابعاد mm 65×56 است که در طرفین آن چهار سوراخ برای پیچ کردن روی رسپبری پای وجود دارد. HAT ها دارای یک حافظه EEPROM هستند که این حافظه با مشخصه ای منحصر به فرد توسط سازنده HAT پروگرام می شود و همان طور که در بالا اشاره شد، از حافظه EEPROM برای شناسایی خودکار بعد از اتصال HAT به رسپبری پای، استفاده می شود.

raspi_ir_hat

برای اطلاعات بیشتر در مورد HAT ها به اینجا مراجعه کنید.

منبع: آی دریمز

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.